jueves, 27 de octubre de 2011

25 d'Octubre. 11ª Sessió d'Alfabetització Digital (Eduard)


En aquesta segona sessió realitzada amb l’Eduard, hem treballat amb el programa JClic Author, creat per en Francesc Busquets i Burguera, el qual va donar una conferència a la Universitat però que per motius laborals no hi vaig poder assistir.
Gràcies a aquest programa hem après a dissenyar activitats a través de les noves tecnologies, fent ús de programes lúdics i interactius com és el cas d’aquest. Un cop iniciats en el funcionament d’aquest, realment vaig trobar que era un programa fàcil de fer-lo servir, lluny de les idees preconcebudes que tenia de dissenyar activitats a l’ordenador. El Jclic Author et proporciona la tipologia de joc que vols crear i un cop escollida, l’estructura et ve donada. Un cop s’ha escollit el tipus de joc que voldrem treballar, tenint en compte els aspectes i temàtiques que es volen dur a terme, nosaltres hem de buscar les imatges, sons, textos, paraules, músiques que volem que hi apareguin. D’altra banda, hem de dissenyar adequadament el joc, tenint en compte els colors, el grau de dificultat, el nombre d’encerts i d’errors, els textos que volem que apareguin quan s’equivoquen o quan han aconseguit realitzar l’activitat correctament, entre d’altres.
La tasca que l’Eduard ens va encomanar va ser que en parelles dissenyéssim activitats amb el JClic, una per persona. En el meu cas, vaig realitzar aquest treball amb la Marina Alba, amb la que vam tenir idees molt divertides, però que trobàvem dificultats per a crear-les amb el programa, ja que encara no el dominàvem gaire bé. De totes maneres, vam ser capaces de construir dos activitats que considero que van quedar molt maques i que són de gran utilitat per a que els nens les puguin realitzar.
La primera d’elles consisteix en construir un puzzle de dotze peces, amb una dificultat no gaire elevada ja que va destinada nens d’entre 3 i 4 anys, en la que un cop finalitzada s’hi pot apreciar la imatge d’un coala. Aquesta activitat es duria a terme durant l’aprenentatge dels diferents animals existents. Es podrien afegir d’altres puzzles o altres tipologies de joc en les que apareguessin la resta d’animals, i en les que també s’hi pogués relacionar la imatge, el grafisme i el so, ja que d’aquesta manera treballem varis aspectes.
La segona, consisteix en relacionar diferents aliments típics de l’estació en la que ens trobem, la Tardor. En aquesta activitat relacionaran la imatge amb el seu grafisme (com per exemple: imatge d’unes castanyes- amb el seu mot) ja que d’aquesta manera s’inicien en l’escriptura i la comprensió dels mots.
Aquesta activitat m’ha resultat molt profitosa i considero que de cara a un futur ens serà de gran utilitat haver realitzat aquesta sessió amb l’Eduard ja que si algun dia volem crear una activitat a través del JClic, tindrem una base per a poder dissenyar-la. De totes maneres, m’agradaria aprofundir més en aquest aspecte ja que encara estem en un nivell baix com per a realitzar activitats de gran qualitat.



No hay comentarios:

Publicar un comentario