jueves, 20 de octubre de 2011

18 d'Octubre. 9ª Sessió d'Alfabetització Digital (Eduard)


En la sessió anterior vam iniciar la part de l’Eduard, un nou mestre amb el qual podrem endinsar-nos en els diferents entorns visuals i mitjans per a l’ensenyament i l’aprenentatge (aplicacions clic, blogs, pàgines interactives, pàgines amb contes virtuals, entre d’altres) durant les pròximes sessions. En aquesta sessió vam recordar aspectes treballats en anteriors amb el Joan-Anton, les TIC i les TAC. Hem visionat tot un seguit de comentaris realitzats per mestres i persones en contacte amb infants en els quals podem extreure la conclusió de que hem d’actualitzar-nos i formar-nos en les noves tecnologies ja que en un futur pròxim, quan estiguem a una classe haurem de treballar amb elles, i si els nens tenen més domini d’aquestes, l’única cosa que transmetrem nosaltres cap a ells serà inseguretat i por davant els problemes que poden sorgir. És per això que aquestes sessions són molt importants per a nosaltres per poder dominar correctament les noves tecnologies aplicades a les aules d’infantil. Un cop vistos aquests comentaris realitzats per professorat, s’ha obert un debat en el que s’ha parlat dels aspectes que hauríem de tenir en compte de cara a la nostra professió i en la qual he pogut comprovar que com jo, la gran majoria dels meus companys no han treballat ni han fet servir mai un recurs digital com és la pissarra digital o d’altres.
Per poder acabar de comprendre i entendre millor tots aquests entorns virtuals ens ha encomanat una tasca per parelles en la que havíem de buscar quatre exemples d’aplicació d’EVE/A a l’educació infantil com ara un Moodle, un blog d’una mestra o de l’escola, galeries fotogràfiques, etc. Considero que és una activitat que ens pot servir i ajudar per a descobrir molt més el món de les tecnologies aplicat a les escoles.

No hay comentarios:

Publicar un comentario