viernes, 30 de septiembre de 2011

27 de setembre. 3ª Sessió d'Alfabetitació Digital (Joan-Anton)

En la darrere sessió realitzada amb en Joan-Anton, vam reunir-nos en petits grups de treball amb els quals vam iniciar un debat, primer amb el petit grup i posteriorment, amb el grup-classe. En aquest debat havíem d’exposar les nostres vivències com alumnes amb les TIC. Cadascú va aportar la seva opinió i experiències que va tenir amb aquestes, i em va sorprendre que la gran majoria de nosaltres havíem tingut molt poc contacte amb elles. Molts de nosaltres només manteníem contacte amb els ordenadors quan anàvem a l’aula d’informàtica a realitzar treballs amb el Word i el Clic, poca cosa més. Un cop va començar el debat amb el grup-classe em vaig donar compte que a gairebé tots ens ha passat el mateix i que el fet d’anar a l’aula d’informàtica era una motivació, era com anar d’excursió, anar a veure i a treballar amb la novetat.

Comparant el que fèiem nosaltres amb el d’avui dia, és impressionant veure la rapidesa amb la que van avançant i això fa què pensar. Si nosaltres com a futurs mestres hem de treballar amb elles, ja que els alumnes que tinguem tindran un nivell igual o superior que el nostre, ens hem de renovar i anar adaptant-nos a tot allò que vagi venint, acceptant els canvis i procurant fer un ús correcte d’elles per a transmetre aquestes sensacions als nostres nens/es.

Una de les qüestions que va sorgir en el debat va ser que degut a la gran utilització de les tecnologies (ordenadors) dins les aules, els nens arribarien a un punt en el que ja no sabrien el que és escriure a mà, perdrien la capacitat de cal·ligrafiar amb llapis o bolígraf. Considero que el fet que cada nen utilitzi un ordenador propi i realitzi gran part dels treballs amb ell, no implica que perdin la cal·ligrafia. Això va relacionat amb el centre, si el projecte del centre és que els alumnes aprenguin a treballar tant la mecanografia com la cal·ligrafia no hi ha d’haver cap tipus de problema a l’hora d’escriure a mà. S’ha de fer un ús racional de les tecnologies, tenint en compte que cada cop més, elles tenen més poder i és per això que ens hem d’adaptar a la nova situació, integrant-les a les aules com un llibre més.

Aquest tipus de sessions en les que realitzem debats considero que són de gran profit ja que ens nodrim d’informació de la resta de companys i podem veure diferents punts de vista, que permeten la fluïdesa dels debats.

No hay comentarios:

Publicar un comentario